مهتاب گردان

یا حق
اگر می دانستیم بودنمان با هم چقدر محدود است، محبتمان بهم نامحدود میشد.
حضرت علی (ع)
.
از نو خواهم ساخت...

درس بهتر است یا شوهر!!

پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

گفت: یا درس بخونین و پیشرفت کنید یا برین شوهر کنین. و غش غش خندید. 

حلقه را توی انگشتم فشار دادم. خواستم در بیاورم و به روی خودم نیاورم که منظورش با من است اما تنگ انگشتم را در آغوش کشیده بود. فروغ می گفت: حلقه بردگی و بندگی، اما انگشتم که حلقه را بغل گرفته بود و قلبم که وقتی در دست می کردمش نامنظم می زد حرف دیگری داشتند.

 به خودم فکر کردم. به شوهرم. به روزهای کمی که با هم گذراندیم و روزهای بسیاری که بدون هم سپری کردیم. چرا؟ چون درس داشتیم. کار داشتیم. چون آنقدر خودخواه نبودیم که برای لذت بیشتر خودمان از درس و تحصیل و شغلمان بزنیم. چون آنقدر خودخواه نبودیم که به قیمت از دست رفتن دلبستگی و تلاش هایمان، در آغوش هم باشیم. با هم بگردیم، بستنی بخوریم و تمام قاصدک های جهان را فوت کنیم. به شب هایی فکر کردم که بیدار بودم اما نه برای پچ پچه های دونفره مان، بلکه برای تحویل دادن درست و به موقع و کامل پروژه هایم. 

به شوهرم فکر کردم که چه آرام و لطیف از روی سر روز های پرکاری من میگذرد و به خودم که دوریش را، دوری او را که مثل خودم برای کار و تحصیل و خانواده اش است پذیرفته ام. به از خودگذشتگی هایمان. به اینکه اصل زندگی و فلسفه آفرینش که پیشرفت و تلاش شبانه روزی زن و مرد است را نادیده نگرفتیم و برایمان بعد از ازدواج تنها گرفتن دست یکدیگر مقدس نبود. ما در کنار هم برای هدف بزرگتری تلاش کردیم . در کنار هم برای هدف های بزرگمان از خودگذشتگی کردیم. روز های بسیاری در کنار هم نبودیم اما بهم انرژی دادیم. هم را تشویق کردیم و دروازه پیشرفت را هدف گرفتیم. 

ما با هم و برای بهتر شدنمان تلاش کردیم و حالا سزاوار این جمله ناجوانمردانه استادی که در اخلاق می پرستیدمش نبودیم.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۵
محدثه ..

نظرات  (۴)

۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۴۹ مترسک ‌‌
از این دست افراد بین هر قشری با هر میزان تحصیلاتی هست و نمی‌شه گفت چون فلانی، فلان خصلت خوب رو داره پس معصومه و نباید ازش توقع داشت حرف اشتباهی نزنه؛ اون زده که زده ولی شما نباید ناراحت بشید، قبول دارم که ناراحت کننده است اما حق ندارید که ناراحت بشید؛ چون هدفی خیلی بالاتر از سر و کله زدن با این دست حرفا دارید...
موفق باشید ;)
پاسخ:
وای مترسک تو عالی ای :)) واقعا ممنونم از نظرت. فوق العاده بود. کیف کردم. ممنونم از این همه فکر روشنت. :)
ازدواج هیچ منافاتی با درس نداره، خواهر منم وقتی ازدواج کرد اونقد درس خوند که دکترای حقوق گرفت. تازه بچه هم آورد و بزرگش کرد و به خونه و زندگیش هم رسید.
خیلی بده که این چیزا رو تفکبک کنم، مرد و زن باید پشت هم باشن.
پاسخ:
آفرین به خواهرتون و آفرین به طرز فکرتون. :)
:) بیتشر اوقات "شوهر کردن" تو اشپزی و کارای خونه و بچه داری و این ها خلاصه میشه، ولی قطعا یه چیزی بزرگ تر از این حرف ها ،چیزی شبیه رابطه ی دو طرفه تو و همسرت هستش. خوندنش لذت بخش بود. یادم انداخت باهم میشه بهتر شد. :)))))))))
مانا باشید. همسر اگه رفیق باشه نه تنها جلوی پیشرفت را نمی گیره بلکه تشویق هم می کنه. معلومه شما همسران رفیقی برای همین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">